Dagens profil: Silvia Gobbo

På Heimvang jobber det ei hyggelig italiener, som alltid tar godt imot barna. I dagens profil blir vi bittelitt bedre kjent med Silvia Gobbo.

Silvia er en blid og hyggelig dame som har jobbet på Heimvang siden 2011. Da begynte hun som ekstravakt i mai, og gjorde sakene sine så godt at det ble en fast annsettelse fra august av.

Silvia synes det er fint å jobbe i Heimvang, også etter at vi gikk over til å drive som en vanlig barnehage. "Jeg likte veldig godt å komme til et lite miljø, da vi var familiebarnehage", sier hun, før fortsetter "nå er det blitt en stor og spennende arbeidsplass" Silvia trives spesielt godt på den store lekeplassen ute.

Før jobbet Silvia som italiesklærer ved siden av jobben i Heimvang, men har nettopp sluttet. Hun jobbet dobbelt på onsdag og kunne være så sliten at hun såvidt orket å lage seg mat når hun kom hjem på kvelden. Silvia har også jobbet masse med barn i Italia. "Det er stor forskjell på Norge og Italia. Der blir vi inne med en gang det er litt kaldt eller regner. Her skal vi ut å leke uansett værforhold!"

Nå jula kommer reiser Silvia hjem til Venezia for å feire høytiden med familien.

5 KJAPPE

Favorittmat: Pizza