Ukas profil: Sophia Oldeide

Sophia er den blide og hyggelige 19 åringen som passer på de største barna i barnehagen vår. Hun er musikalsk og har ansvaret for at det blir sang og kos hver onsdag. Her forteller hun litt om seg selv.

"Jeg drømmer om finne ut av hva jeg egentlig har lyst til å gjøre, en sti kan du si."

Sophia er fortsatt tenåring og har tenkt til å bruke året i Heimvang til finne ut av hva hun skal gjøre videre, samt skaffe seg arbeidserfaring og tjene noen penger. Hun er veldig fornøyd med hva året foreløpig har gitt henne

"Det har vært veldig bra, noe helt annet enn å jobbe i butikk eller som servitør. Du har en interaksjon med de små som er helt spesiell"

Sophia synes også hun har møtt veldig mange hyggelige mennesker i løpet av tiden i Heimvang barnehage, både blant de ansatte, foreldre og ikke minst blant barna.

Tidligere har hun brukt deler av sommeren på å jobbe på Risøya kammermusikkfestival, men er ikke bitt av kammerbasillen av den grunn, om noen skulle tro det

"Jeg er ikke interessert i kammermusikk, det er det faren min som er."

Annen musikk er derimot noe som står høyt i kurs hos vår unge assistent.

"Musikk gjør meg veldig glad og er noe jeg kan holde på med hvorsomhelst."

Noen yrkesvei har hun imidlertid ikke tenkt å gå med musikken.

"Musikken er ikke noe jeg har tenkt til å holde på med som yrke, den er bare der for å gjøre meg glad"

Avsluttninsvis forteller Sophia at hun det siste halvåret har lært veldig mye om barn, og mye om hvordan en barnehage fungerer.

"Vi er en stor del av fundamentet med vansking og annet ansvar. Men først og fremst har jeg lært meg hvordan jeg skal oppføre meg foran barn. Det er nyttig å ta med seg uansett."

FEM KJAPPE:

Favorittmat: Sushi og litt italiansk mat generelt

Favorittfilm: De urølige

Favorittbok: Kan du plyster, Johanna?

Reisemål: Australia

Forbilde: Ahh, hva skal jeg si her? Mamma, da :)