Ukas profil: Sandra Pachard

Med 6 års fartstid i Heimvang er Sandra barnehagens store veteran og kontinuitetsbærer.

Sandra Pachard er damen som har kontrollen, og hele tiden sørger for at HMS og rutiner er på stell. Hun har jobbet i Heimvang i seks år og har mange gode minner. På spørsmål om hva som har vært det beste minnet, svarer Sandra slik:

Jeg liker veldig godt når vi er på større turer. Husker turen vår til Vigelandsparken i fjor. Foreldre og besteforeldre var med. Vi spilte fotball og blåste bobler. Foreldrene var veldig hjelpsomme, og vi hadde det kjempefint.

Ting har forandret seg i løpet av seks år, og Sandra reflekterer litt over hvordan det var før og hvordan det er nå

Før var det mer spesielt fordi vi var en familiebbarnehage, og vi kjente til alt som skjedde. Nå er det større, og vi ser ikke hverandre hele tiden. Vi var nok ennå nærmere hverandre før. Litt som en familie. Nå er det mere profesjonelt, vi er en vanlig barnehage. Det er også bra. Ikke kjempestor forskjell.

De som kjenner Sandra godt vet at hun er en stor og ivrig leser av ukebladet Se og Hør, som hun ofte tar fram i pauser.

Det er morsomt fordi det er en måte å få med seg hva som skjer på den sosiale fronten i Norge. Jeg liker også økonomi, men der blir språket for vanskelig om jeg skal lese på norsk. Sladder er morsomt :) Mannen min hater bladet, men han kjøpte likevel et abonnement i julegave, og jeg lærer norsk av det.

Avslutningsvs lurer vi på hvordan det er for en Latin-Amerikaner å bo i et så kaldt land som Norge

Jeg bor bra. Jeg har også bodd i Spania og traff mannnen min der. Han er veldig snill, og det er bare for han at jeg flyttet til Norge. Men jeg elsker Spania, som er et bindepunkt mellom Europa og Latin-Amerika. Jeg kommer nok til å flytte tilbake dit en gang. Norge er også fint, jeg har mange venner her.

Favorittmat: Grønnsaker og sjømat. Kabber, hummer og reker.

Favorittfilm: Elling

Favorittbok: Artikkler om medisin

Reisemål: Ecuador, men liker ogå Kanariøyene og Madrid

Forbilde: St Theresa fra Calcutta (også kjent som Moder Theresa)