Ukas profil: Alvaro Sjulstad

Heimvangs handymann Alvaro har vært en stor ressurs for Heimvang med sitt rolige og hyggelige vesen.

Alvaro er en ung mann på 21, som har vært en stødig klippe for oss på Heimvang siden han begynte i septemer i fjor. Som eneste gutt blant de faste ansatte, har det vært en spennende arbeidsperiode for gutten fra Kampen.

"Det har vært interessant å være eneste mann.Er det noen ting som skal fikses er det alltid jeg de andre vender seg til. Jeg skulle ønske det var flere gutter noen ganger. men jeg har det helt allright. Tenker ikke over det, som regel."

"Jeg tror barna synes det er fint at jeg er her. Jeg kan lekesloss å være rølpete med de største gutte. Tror det er givede for de. De får slått fra seg litt"

Alvaro er fra Kampen i Oslo, og er så glad i stedet at når han for noen uker siden flyttet hjemmefra og inn i et nytt kollektiv med venner, var det kun snakk om noen hundre meters avstad vekk fra mor.

"Nå har jeg flyttet. Før første gang! Bodde hjemmefra i forsvaret også. Med det gjelder ikke. Savner mamma, spesielt når jeg skal lage middag. Hehe. Bor i et skikkelig guttekollektiv. Vi har fått på plass mye, men ikke alt, så jeg vasker klærne hjemme"

Foruten å være Kampengutt på sin hals, er Alvaro, som navnet tilsier, også av iberisk avstaming. Han er halvt portugusisk, men der er lenge siden han sist var på besøk der.

"Jeg har vært der to-tre ganger. Sist gang når jeg var tretten. Det er ett litt sært sted. Går ikke så mange direktefly fra Norge dit, men jeg kunne tenke meg å dra tilbake dit snart. Å bo der har jeg ikke tenkt så mye på. Trives for godt og er altfor grodd fast i Oslo til det."

Som en ung 21-åring har Alvaro masse muligheter foran seg, og til høsten bærer det tilbake på skolen for å gjennomføre rørleggerstudiene. På spøsmål om hvordan han tenker seg at livet ser ut om fem år svarer han slik:

"Hmm.. Om fem år er jeg nok rørlegger. Akuratt hvor vet jeg ikke helt. Blir vel Oslo. Kanskje kommer jeg til å se på muligheten for å jobbe på plattform. Mest sannsynlig rørlegger."

Favorittmat: Pasta

Favorittfilm: Saving Private Ryan

Favorittbok: Ahh. Lenge siden jeg har lest en bok. Usikker, hehe. For mye bra å velge mellom. Det kan du skrive, hehe

Reisemål: Sør-Amerika, det eller Sørøst-Asia