Besøk av brannbil

På fredag fikk en spent gjeng besøk av gutta på Smestad brannstasjon

Det var en spent gjeng med barn som fredag dro ned til snuplassen i Sognsvannsveien, der de hadde blitt fortalt at en stor brannbil skulle dukke opp. Det hadde regnet endel på morgenen, men det så ut til å avta omrent i det vi hadde kommet oss ut fra barnehagen.

Rett over klokka 09.00 kom brannbilen kjørende fra Slemdalsveien, til alles store spennng og begeistring. Etter en trimferende runde rundt snuplassen stoppet brannbilen opp, og brannmennene kom ut og begynte det hele med å si hei og spørre hva brannbilen sier. En smått perpleks gjeng ga knapt lyd fra seg, og brannmennene måtte spørre om hva sauen og grisen sier, før det igjen ble liv i leiern.

De barna som hadde lyst, fikk så lov til å gå inn i brannbilen for å se på setene og annet innhold. Noen barn trengte tid på å tenke seg om og fikk det en gang, mens andre ivrig løp fram og tilbake og fikk gjort det både 3 og 4 ganger.

Til slutt fikk de som ville lov til å holde på brannslangen og sette på vannet, slik som gjøres når en ekte brann skal slukkes.

Senere på dagen, når barna skulle hjem, fikk de seg en overraskelse i form av en brannhjelm til odel og eie. Ryktene skal ha det til at noen av barna ikke tok den av før helga var over.