Svingende tilvenning

Heimvang har åpnet etter sommeren, og flere barn har hatt sine første dager i barnehagen.

Sammen med foreldre har de første håpefulle unge podene dukket opp i barnehagen denne uka. Med spenthet og nyskjerrighet har de begynt å utforskoe rommene og lekene som finnes her. Barna har vært både smilende og gråtende. De har lekt og sittet på fang. Noen har vært høyt og lavt fra første stund, mens andre har trengt mer tid på å bli trygge. Vi føler vi blir bedre og bedre kjent alle, og gleder oss til fortsettelsen.

I utgangspuntet settes det av 3 dager til tilvenning, men barna bruker alltid mer tid på å bli kjent med nye omgivelser. Vi annbefaler derfor kortere dager til å begynne med.

For de eldste barna, som også gikk her i fjor, har starten på barnehageåret gått som en dans - som en kan se av bildet