Ukas profil: Magnus Helio Holen

Ugles mannlige alibi drømmer om sandstrender og ser opp til pappa

God dag. Hvordan er det å være Magnus for tiden?

Det er full fart. Mye å gjøre, men det er gøy. Tiden går mye fortere nå som det er masse å gjøre.

Du kom jo hit i mai, hvordan har det vært å jobbe i barnehage?

Jeg synes det har vært en veldig fin opplevelse. Masse nytt. En krevende oppgave, men gøy.

Kreta-, Rhodos- og Tenerife-ferierende nordmenn vil kanskje dra kjennsel på Magnus. Han var reiseguide for StarTour i 2014. Vi spør om det er mange likheter mellom hans gamle jobb og hans nåværende jobb?

Det er sikkert flere som har sett meg på flyplassen, gjennomsvett i blå t-sjorte i førti grader, hehe. Reiseleder er egentlig å passe på folk. Så det er ganske mange likheter der ja.

Du har også en stor forkjærlighet for musikk og Gavin DeGraw. Fortell litt om det.

Ja, var på konsert nå på lørdag. Fikk møte han backstage. det var ganske fett. Vi utveksla noen ord. Det var veldig gøy. Han er utrolig bra live og virker bra utenom. Har hørt på han siden 2003. Liker ikke hardrock og metal ellers liker jeg all type musikk, kommer ann å stemningen. Liker kanskje poprock best.

Hvordan er Magnus på privaten, når han ikke lenger er på jobb?

Egentlig ikke så veldig forskjellig. Jeg er egentlig ganske lik meg selv uansett. Hva jeg liker å gjøre på fritiden. Hmm. Jeg liker veldig godt å være med venner og se Tv-serier. Sånne kulturelle ting skulle jeg til å si..

..og til slutt. Hvor tror du at du er om fem år?

Oj, det. Hva skal jeg si. Ideelt sett skulle jeg vært på en sandstrand i Mexico. Men realistisk så håper jeg å ha en egen leilighet. Det er på en måte det neste.

FEM KJAPPE

Favorittmat: Mexikansk

Favorittfilm: Oj, oj, oj. Hmm. Jernkvinnen. Den så jeg i går, den handler om Margareth Thatcher i England.

Favorittbok: Ringenes Herre. Den første boka.

Reisemål: Thailand. Det er drømmen

Forbilde: Hmm, hva skal jeg si på det da. Skriv Pappa :) Han får alltid til det han vil. Nei, skriv faren min. Pappa høres så barnslig ut