Ukas profil: Julia Ebbesvik

Ukas profil er tilbake med Julia Ebbesvik. Ei energisk, ung jente som kom flyttende fra Bergen i sommer.

Julia er ei jente som bruker tiden sin godt. Ved siden av full jobb i Heimvang spiller hun fotball og driver med annen trening på fritiden.

"Jeg trener hver dag, de dagene jeg spiller fotballkamp trener jeg to. Du merker det når du er i full jobb, det gjør du. Men det er ikke sånn at det går utover jobben. Men det er ikke digg å gå hjem, å vite at du skal trene etterpå."

Likevel er trening det første Julia never når hun forteller hva som gjør henne glad.

"Trening, for da trener jeg. Eller spiser, men ikke skriv det!"

I sommer gikk turen fra flotte Bergen til pulserende storbyliv i Oslo.

"Jeg var drittlei Bergen. Men det kan du ikke skrive! Kan jeg ikke si at jeg var lei Bergen...? Var akuratt ferdig med videregående så da er man litt i YOLO-mode."

Når jeg spør om hvordan det er å jobbe med barn, blir Julia fort glad og har mye å fortelle.

Å jobbe med barn er veldig deilig. Veldig givende. Det er alltid morsomt på jobb synes jeg. Så skjer det alltid noe nytt, de finner alltid på noe nytt. Så er jeg sinnsykt barnslig, og her har jeg lov til å være barnslig.

Jobber du fortsatt i barnehage om ti år?

Nei, ikke i barnehage.  Jeg tror jeg er i kassen på Rimi, hehe.. Så lenge jeg ikke er husmor.. hehe. Nei, vet ikke. Jeg håper jeg jobber i FN og reiser ut til krisgsrammede land og hjelper folk. Jeg er vel i gang med masteren, eller ferdig med masteren i noe som fører meg til FN. Jeg vil gjerne jobbe i New York.

Favorittmat: Er det lov å si vaffel..?

Favorittfilm: Ikke peiling, men jeg ser mye filmer

Favorittbok: Mammas svik

Reisemål: Afrika. Har vært på Zanzibar, det var deilig.

Forbilde: Jeg tror det må være mamma faktisk. Nå bli hun sikkert glad!