Ugle på bondegård

Avdeling Ugle besøkte Bygdø Kongsgård på tirsdag

Uglene, som de populært kaller seg, var første gruppe ut på gårdsbesøk. Det ble en bra og variert opplevelse der barna fikk se og lære mye om de forskjellige dyrene, hva de spiser, hvordan de bor og hva barna deres heter. Barna fikk klappet hønene og kaninene og matet sauene.

Guiden var opptatt av at barna skulle vite hvor maten deres kommer i fra, og viste fram et ferskt, varmt egg fra ei høne. De fikk sett ulike traktorer, samt en ekte kubus - som enkelte av barna synes var veldig spennende og litt skummel. Sang for dyrene gjorde de også. Kuene fikk høre "Kua mi", grisene "Med krøllet hale" og sauene fikk "Bæ bæ lille lam."

"Jeg lukter veldig godt, hehehe. Det er sikkert hyggelig for de andre å ha meg tilbake, hehe," sier en sliten, men fornøyd Silvia Gubbo, og tenker på all fjøslukten de tok med seg tilbake til barnehagen.

Neste uke er det Kolibri som reiser ut på samme tur, før Blåmeisene avslutter Heimvangs gårdsbesøk den 25. november.

Flere bilder fra turen ligger på intranettet